fbpx
Skip to content Skip to footer

Case Study Facebook Ads – 1059% ROAS w branży meblowej

Nasz klient to polska marka meblowa, która specjalizuje się w stylowych meblach rustykalnych i loftowych. Oferta sklepu skierowana jest do osób, które poszukują nowoczesnych, ale również użytecznych mebli do swojego mieszkania lub domu. Firma znana jest ze swojej szybkiej wysyłki, profesjonalnej obsługi oraz wysokiej jakości produktów, które dostarcza swoim klientom.

Początkowo współpraca obejmowała kampanie Google Ads, jednak dzięki osiągniętym wysokim wynikom klient postanowił rozszerzyć współpracę również o reklamę w systemie Meta (dawniej Facebook Ads)

W przeszłości klient przeprowadził kilka kampanii reklamowych na Facebooku i Instagramie, jednak próbka działań była niewielka, a wyniki były dalekie od oczekiwanych. Dlatego uznaliśmy, że działania reklamowe rozpoczynamy “od zera”

Głównym zadaniem jakie zostało przed nami postawione było zwiększenie ruchu na stronie, które miało przełożyć się na zwiększenie liczby konwersji w sklepie.

Drogę do osiągnięcia głównego celu podzieliliśmy na kilka etapów:

  • Analiza dotychczasowych działań reklamowych – w celu zdiagnozowania błędów i wyciągania z nich odpowiednich wniosków.
  • Analiza konkurencji, która pozwoliła poznać działania rynku
  • Analiza asortymentu sklepu
  • Stworzenie persony – profilu klienta, w celu dotarcia do odpowiedniej grupy docelowej
  • Przygotowanie strategii komunikacji z klientem w oparciu o analizę rynku i wybór najlepszych produktów
  • Rozpoczęcie działań reklamowych, których celem było zwiększenia ruch na stronie oraz rozpoznawalności marki
  • Optymalizacja działań reklamowych mająca na celu zwiększenie liczby konwersji poprzez dobór odpowiednich grup odbiorców oraz wybór najlepszych formatów reklamowych dla e-commerce.

Największymi wyzwaniami, które napotkaliśmy na początku współpracy były:

  • Zwiększająca się konkurencja na rynku – coraz więcej firm z branży meblarskiej korzysta z reklam na facebooku w celu dotarcia swoich klientów
  • Dotarcie do odpowiedniej grupy odbiorców- Facebook pozwala na docieranie do odpowiednich klientów, jednak wymaga to odpowiedniego doboru grup zainteresowań, tak aby aby nasz przekazał był skierowany do osób, które będą chciały podjąć działania zakupowe
  • Maksymalne wykorzystanie budżetu w celu osiągnięcia najwyższego zwrotu z reklamy, w najkrótszym możliwym czasie

Rezultaty naszych reklam Facebook Ads w branży meblowej:

Stosując się założeń, w pierwszym miesiącu pracy skupiliśmy uwagę na wygenerowaniu możliwie największego ruchu na stronę.
Chociaż celem pierwszorzędnym na początku współpracy było zwiększenie liczby odwiedzin strony to nasza uwaga była skupiona również na liczbie konwersji, która pozwoli utrzymać rentowność konta. Przeprowadzone działania pozwoliły wygenerować zwrot z reklamy na poziomie 358% przy średnim koszcie zakupu 100 zł oraz średnim koszcie kliknięcia linku na poziomie 0,15 zł 

W drugim i trzecim miesiącu naszym głównym zadaniem było zwiększenie liczby konwersji poprzez optymalizację działań. Skupiliśmy się tutaj na dwóch głównych elementach:

  • Produkt – wykluczyliśmy z kampanii na zimny ruch najgorsze produkty pozostawiając tylko produkty o najwyższym współczynniku CTR oraz produkty, które sprzedały się największą ilość razy.
  • Przeanalizowaliśmy i wprowadziliśmy korekty w targetowaniu pod kątem płci, wieku oraz umiejscowienia reklam

Powyższe działania pozwoliły wygenerować w dwóch kolejnych miesiącach ROAS na poziomie 934% oraz 1059% przy zachowaniu budżetu na takim samym poziome, średni koszt zakupu został obniżony do 36,20 zł.

Jeśli chcesz zwiększyć sprzedaż w swoim e-commercie oraz przestać “przepalać” swoje pieniądze skontaktuj się z nami! Nasi eksperci przygotują dla Ciebie indywidualną strategię oraz przeprowadzą skutecznie działania reklamowe, które pomogą rosnąć Twojej firmie!