Czym jest Facebook Ads
Facebook Ads to system reklamowy stworzony przez Facebooka. Właściwie, to już nie tylko Facebook, ale też Instagram, Messenger i WhatsApp, to wszystko razem tworzy Facebook Family of Apps.
Facebook Ads to sposób na promowanie swojej firmy, produktu, usługi, czy nawet wydarzenia wśród użytkowników Facebooka i innych aplikacji z rodziny. Dzięki temu, że ludzie przeważnie udostępniają na Facebooku różne informacje o sobie, jak np. zainteresowania czy lokalizację, reklamy mogą być precyzyjnie kierowane do konkretnej grupy odbiorców. I właśnie to jest siłą Facebook Ads.
W skrócie, tworzysz reklamę, wybierasz swoją grupę docelową (np. kobiety w wieku 25-35 zainteresowane fitness), ustalasz budżet i gotowe – reklama leci w świat! Reklamy mogą się pojawiać w różnych miejscach, jak na przykład na osi czasu, w Stories, czy też w Marketplace.
Podobnie jak w przypadku Google Ads, w Facebook Ads płacisz za efekty, czyli za kliknięcia, wyświetlenia, polubienia itp. W zależności od tego, jaką strategię wybierzesz, możesz osiągnąć różne cele, jak np. zwiększenie liczby fanów, sprzedaży czy rezerwacji.