Webinarium marketing — Sprawdź czym są webinaria i jak wykorzystywać je do promowania własnej marki!

Webinarium marketing to jedna z najnowszych strategii digital marketingu. Wiele osób nie do końca wie, czym on tak właściwie jest, na jakich zasadach działa oraz jakie korzyści można odnieść. Wyróżnianie się w internecie poprzez prowadzenie webinarów jest jednak jednym z lepszych pomysłów na przyciągnie osób do naszej marki i może stać się znakiem rozpoznawczym naszej firmy, sklepu internetowego czy projektu. W tym tekście odpowiadamy zatem na pytanie, czym jest webinarium marketing, dlaczego warto stosować takie rozwiązanie oraz kiedy i jak to robić.

Czym jest webinarium marketing?

Webinarium marketing jest pojęciem stosunkowo mało znanym i choć nie jest najpopularniejszym sposobem promocji w sieci, ma bardzo duży potencjał. Webinarium marketing to rodzaj strategii promocji w sieci, który zakłada przeprowadzanie webinarów oraz spotkań live, które mają wyróżnić naszą markę lub osobę. Webinaria są na tyle oryginalnym i rzadko stosowanym contentem w sieci, iż przyciągają odbiorców. Poza tym mają wiele innych korzyści i plusów, z których warto skorzystać. Webinarium marketing prowadzić może każda firma czy marka lub nawet osoba prywatna. Ten typ promocji stosować można w dowolnej branży i niezależnie od tego, jak zaawansowany jest to projekt. Choć nie będzie to główna strategia marketingowa naszej marki, może być stosowana jako ta dodatkowa.

Podpowiedź: Samo webinarium jest spotkaniem z odbiorcami poprzez transmisję stream Jest to pewnego rodzaj wykładu gdzie osoba prezentująca przy pomocy streamu, przekazuje pewne informacje użytkownikom transmisji. W kontekście internetu i różnych form webinariów, spotkania mogą mieć różny charakter.

Webinarium marketing jest jednak przemyślanym planem działania, a nie jedynie jednorazową lub kilkurazową kampanią. Ta strategia promowania się w sieci zakłada prowadzenie regularnych nagrań oraz tworzenie z nich ciągłego procesu. Wszystkie nagrania mają być jak najbardziej jest to możliwie profesjonalne, a działania te mają być zakrojone na jak największą skalę. Celem webinarium marketingu ma być przyciągnięcie uwagi osób, które stykają się z wieloma innymi formami contentu np. pisanego czy zdjęciami i zaciekawienie ich danym konceptem.

Dlaczego warto stosować webinarium marketing?

Pierwszym powodem, dla którego warto stosować webinarium marketing jest nadal oryginalna forma tego rodzaju contentu. W dalszym ciągu niewiele osób decyduje się w profesjonalny sposób wykorzystać taki sposób na przyciąganie klientów do marki. Przedstawienie oferty, przekazanie wiedzy czy spotkanie z odbiorcami w taki sposób sprawi, że będą oni chętnie powracali na nasz profil i korzystali z naszej marki. Drugim plusem jest łatwość uruchamiania takiej misji. W najprostszej wersji wystarczy jedynie telefon i stworzenie transmisji na FB. Dzięki temu możemy przetestować ten trend i sprawdź, czy powiedzie się w naszej sytuacji. Webinarium marketing nie jest ryzykownym czy kosztownym sposobem promocji w sieci, a inwestować środki w rozwój tej strategii możemy stopniowo. Prowadzenie webinarów jest też odbierane niezwykle pozytywnie i umożliwia budowanie profesjonalnie postrzeganej marki niezależnie od branży. Ciekawa forma to też korzyść, którą możemy zaoferować naszym odbiorcom w przeciwieństwie do reklam czy materiałów pisanych oferowanych przez naszą bezpośrednią konkurencję.

Jak przeprowadzać webinaria?

Samo przeprowadzenie transmisji powinniśmy rozpocząć od dokładnego przemyślenia oraz zaplanowania całej strategii ramowej. Z pewnością należy zastanowić się, jakie mamy możliwość oraz co chcemy osiągnąć. Warto też stworzyć ciekawy schemat takiego webinarium, aby nie było ono improwizacją, a interesującym przedstawieniem danej kwestii. Możemy też stworzyć scenariusze przyszłych transmisji czy jeden wspólny schemat. Same transmisje muszą przekazywać konkretne przydatne i ciekawe dla odbiorców treści oprócz ciekawej formy. Tylko to zagwarantuje nam, że widzowie pozostaną z nami i będą odwiedzali nas regularnie. Streamy live mogą mieć różną formę. Zależy to w dużej mierze od tematyki, celu czy grupy odbiorców i możliwość. Mogą być to nagrania wręcz amatorskie stylizowane na wspólne spotkanie z odbiorcami albo wręcz przeciwnie — prezentacje czy spotkania w gronie specjalistów z danej branży.

Planując nagrania, warto przygotować się też od strony technicznej. Z pewnością będzie to wybór platformy, na której będziemy chcieli prowadzić nasze webinaria. Najpopularniejszymi są YouTube oraz Facebook, choć miejsc do tego przeznaczonych jest dużo więcej. Webinaria możemy przeprowadzać też na naszej prywatnej stronie internetowej. Wybór danej platformy powinien zależeć od tego, w jakim miejscu zgromadzimy największe grono odbiorców i jak zamierzamy w przyszłości prowadzić ta strategie. Jeśli nie mamy preferencji ze względu na kompleksowość rozwiązania — najlepszym będzie wybór Facebooka. Możemy na nim tworzyć profil marki, łatwo powiadomić o owych transmisjach czy wręcz budować naszą markę.

Aby przygotować transmisje, należy zadbać o miejsce skąd będziemy prowadzili webinarium. Pomieszczenie powinno być niezależnie i spokojne. Warto też je odpowiednio doświetlić i zadbać o stabilny statyw. Musimy pomyśleć też o stabilnym połączeniu internetowym, tak, aby w trakcie transmisji połączenie nie zostało zerwane. Do nagrywania warto zakupić specjalną kamerę, która w wielu przypadkach nawet średniej jakości będzie lepszym rozwiązaniem niż transmitowanie poprzez telefon. Gdy posiadamy pewien budżet i mamy spore grono potencjalnych odbiorców, gdyż np. prowadzimy poczytnego bloga lub kanał na YouTube warto zainwestować w bardziej profesjonalną formę transmisji. Będzie to np. zakupienie wysokiej jakości kamery, zaproszenie od udziału w webinarium gości czy wynajęcie specjalnej sali szkoleniowej.

Pewnego rodzaju szczegółami, które również wpływają na jakość transmisji, są elementy interaktywne. Możemy dzięki specjalnemu oprogramowaniu służącym do testowania prowadzić webinarium z tzw. green screen-a poświęcając środek ekranu na prezentację zagadnienia, czy umożliwić osobom połączenia się z nami np. poprzez Skype i rozmowę lub zadawanie pytań.

strzałka wskazująca powrót do blogapowrót do bloga