Reklama w social mediach – Sprawdź, jakie ma plusy oraz dlaczego i kiedy warto z niej korzystać

Reklamy w social mediach np. na Facebooku czy Instagramie są bardzo popularne i ogólnodostępne. Obecnie, aby promować markę, wystarczy 15 minut na skonfigurowanie reklamy i rozpoczęcie promocji. Duża część osób prowadzących firmy stacjonarne, małe projekty czy wręcz odwrotnie duże firmy nie do końca są przekonani o zaletach takiego sposobu promowania się w internecie. W dalszej części prezentujemy jednak wszystkie najważniejsze plusy reklamowania się w social mediach i podpowiadamy, dlaczego warto to robić i jakie korzyści może osiągnąć nasza marka poprzez taką reklamę.

Targetowanie i określanie grupy docelowej

Pierwszym i jednym z największych plusów, jakie daje reklama internetowa jest targetowanie. Jest to określenie grupy docelowej reklamy, czyli parametrów osób, które mają ją zobaczyć. Targetowanie w systemach reklamowych w social mediach jest darmowe, szybkie i proste. Polega jedynie na wybieraniu poszczególnych opcji np. wieku, płci, zainteresowań oraz określeniu, jakie elementy musi spełnić dana osoba, aby mogła zobaczyć reklamę. Targetowanie umożliwia dobieranie nawet kilku tysięcy parametrów i odpowiednie ich łącznie czy wykluczanie. Dzięki temu będziemy mogli skierować reklamę tylko do tych osób, do których chcemy. Targetowanie zapewnia zatem dużą skuteczność i efektywność takiej promocji. Reklama auta skierowana do grupy pasjonatów z pewnością zostanie lepiej odbierana niż w grupie przypadkowych osób. Poprzez targetowanie możemy zatem liczyć na lepsze efekty i szybciej rozwijać daną markę czy projekt.

Łatwość przeprowadzenia kampanii reklamowej

Niezaprzeczalnym plusem reklamy w social mediach jest łatwość jej uruchomienia. Może zrobić to każda osoba w ciągu nawet kilkunastu minut. Systemy te są intuicyjne i dostosowane do osób prywatnych, ale dają możliwość zaawansowanego konfigurowania promocji firm i dużym markom. Aby skorzystać z takich systemów, nie musimy spełniać wymagań oprócz ew. przedpłaty, która i tak jak np. w przypadku Facebook Ads nie jest wymagana. W sieci istnieje też wiele poradników, tutoriali czy instrukcji obsługi, które pomagają samodzielnie i szybko uruchomić promocje. Nie musimy też korzystać pośrednictwa agencji czy poświęcić wiele czasu na obsługę kampanii, gdyż wszystkie parametry np. co do harmonogramu publikacji możemy ustawić przed jej rozpoczęciem.

Ekonomiczna i elastyczna reklama

Reklama w social mediach jest jednym z najbardziej ekonomicznych rozwiązań reklamowych, które jest również elastyczne. Tylko od nas samych zależy, jaką kwotę zdecydujemy się przeznaczyć na reklamy i może być to nawet kilkanaście — kilkadziesiąt złotych. To duży plus dla osób prywatnych czy małych marek w porównaniu, że współpracą z agencjami interaktywnymi gdzie kwoty takie są jedynie prowizją lub nie umożliwiają zakupu żadnego pakietu reklamowego. Samo rozliczanie reklamy również jest elastyczne i może odbywać się na podstawie za kliknięcie lub za wyświetlenie. Możemy też określać ceny maksymalne reklamy, co pozwala kontrolować budżet, a systemy płatności opierające się na aukcjach pozwalają często reklamować się bardzo tanio np. w przypadku mniejszego popytu na reklamę. W ten sposób w zamian za brak ciągłości emisji reklam możemy uzyskać bardzo atrakcyjną cenę wyświetlenia lub kliknięcia.

Efektywność budżetu

Korzyścią, na którą warto zwrócić uwagę korzystnie umożliwiająca promowanie się w social mediach, jest efektywność budżetowa. Targetowanie reklamy, jej skuteczność i elastyczne metody reklamowania się sprawiają, że reklama jest bardzo dopasowana do naszych potrzeb i płacimy jedynie za to, co chcemy otrzymać. Oznacza to, że wydając złotówkę na reklamę, otrzymamy najwięcej profitów w porównaniu ze wszystkimi innymi systemami reklamowymi czy sposobami promocji. Promocja w social mediach jest zatem jednym z niskokosztowych i najefektywniejszych ze względu na swoje cechy sposobów promowania się w internecie. Będzie oznaczało to też, że możemy za mniejszą sumę osiągnąć tyle samo korzyści co przy innych sposobach promowania się lub tą samą ilość korzyści za mniejszą cenę.

Nieograniczony zasięg odbiorców

Bardzo dużym plusem reklam w social mediach jest nieogarniony wręcz zasięg reklamy. Dzięki reklamie na FB czy innych portalach możemy kreować ją do danego państwa, miejsca czy lokalizacji na świecie. Idealnie sprawdza się zatem przy promocji lokalnych marek lub przy promocjach produktów przeznaczonych dla wąskich — niszowych tematyk. W porównaniu do innych reklam np. marketingu szeptanego w sieci czy reklamy stacjonarnej nie musimy troszczyć się o ilość odbiorców oraz o pewną granicę. Z mediów społecznościowych korzysta wiele osób i stworzenie nawet wąskiej czy wymagającej grupy odbiorców nie sprawi, że grupa będzie zbyt mała. Poprzez reklamę w social mediach możemy też dotrzeć do osób, do których nie dotarliśmy innymi sposobami np. content marketingiem, a portale społecznościowe są wręcz centralnym miejscem w sieci.

Pozytywne odbieranie reklam

Ostatnim w tym zestawieniu plusem reklam w social mediach jest ich pozytywny odbiór. W przeciwieństwie do reklam zewnętrznych np. banerów reklamowych na ulicy czy reklam na stronach www i w tv reklamy w social mediach są bardzo dobrze prezentowane. Portale społecznościowe z pewnością skupiły się na badaniach odbioru reklam, a ich umiejscowienie i forma są przystępne. Nie przeszkadzają one w przeglądaniu serwisów, a stają się integralną częścią danej strony. W połączeniu z tematycznymi reklamami, które są targetowane, odbiorcy bardzo często traktują je jako dodatkowe materiały, które chętnie przeglądają. W mniej optymistycznej opcji użytkownicy traktują je neutralnie, a co za tym idzie reklamy marki prezentowane taki sposób, są odbierane pozytywnie lub bezzdaniowo. Osoby kojarzące firmy promujące się w taki sposób będą odbierały je dobrze — znacznie lepiej aniżeli markę, które zasłoni im tekst na stronie www banerem, którego nie da się zamknąć. Bardzo często osoby, które skorzystają z reklamy np. gdyż je zainteresowała, bo była dobrze dobrana, zakupi dany produkt, a osoby, które wejdą na stronę jedynie motywowane nachalnym nagabywaniem, niekoniecznie dokonają transakcji. Pozytywne odbierane reklam i ich dostosowanie w social mediach porzekadła się zatem na skuteczność i jakość pozyskiwanego ruchu.

strzałka wskazująca powrót do blogapowrót do bloga