Google i 4 typy promocji – Dowiedz się wszystkiego o płatnych wynikach wyszukiwania, reklamach na stronach partnerów, reklamach na YouTube i pozycjonowaniu stron WWW

Pozycjonowanie strony WWW i pozyskiwanie ruchu organicznego

Pierwszym sposobem na reklamowanie się jest stworzenie własnej strony internetowej oraz jej pozycjonowanie. Sposób ten jest podstawowym sposobem promocji w internecie, a znalezienie się na wysokich pozycjach w wynikach wyszukiwania Google z pewnością da nam bardzo wielu nowych klientów. Samą stronę internetową stworzyć możemy samodzielnie, w kreatorach witryn lub zamówić u specjalistów czy w agencjach SEO. Gdy będziemy posiadali już stworzoną witrynę internetową, należy ją pozycjonować. Jest to dostosowanie witryny do wyszukiwarki Google, aby ta uznawała ją za korzystną i umieszczała ją na wysokich pozycjach w wynikach wyszukiwania. Do pozycjonowania zalicza się nawet kilkaset elementów takich jak umieszczanie na stronie tekstów SEO, linkowanie wewnętrzne, umiejętne wykorzystywanie fraz na stronie, tworzenie wersji mobilnej, konfiguracja metadanych czy link building. Na swojej stronie internetowej będziemy mogli przedstawić w komfortowy i nieograniczony sposób naszą ofertę. Pozycjonowanie jest procesem długotrwałym i pozwala na stałe umieścić na wysokiej pozycji naszą witrynę, dzięki czemu rozwiązanie to jest polecane, jeśli chcemy reklamować się długofalowo w Google.

Płatne wyniki wyszukiwania - Google Ads

Sztandarowym sposobem promowania się w Googlepłatne wyniki wyszukiwania. Są to wyniki w wyszukiwarce Google znajdujące się pod konkretnymi frazami, ale z automatu i na najwyższych pozycjach – nad listą organicznych wyników wyszukiwania. W zamian za opłatę nasze wyniki znajdują się na pierwszych miejscach całej listy, dzięki czemu możemy liczyć na duże zainteresowanie i wiele wejść na naszą witrynę. Płatności odbywają się jedynie wtedy, jeżeli dany użytkownik kliknie na nasz wyniki i przejdzie na naszą stronę WWW. Płatne wyniki wyszukiwania pojawiają się nad listą standardową lub czasem pod nią. Mają one taki sam charakter co te zwykłe, ale są dodatkowo opatrzone tagiem Reklama. Użytkownicy wyszukiwarki nie zwracają przeważnie uwagi na to i korzystają z płatnych wyników wyszukiwania podobnie, co z tych standardowych. Reklamę tego typu konfiguruje się w systemie reklamowym Google Ads, tworząc wynik, który ma pojawić się w wyszukiwarce, określając budżet, harmonogram i inne ustawienia oraz targetując reklamę.

Pierwszą korzyścią, jaką uzyskamy, reklamując się poprzez wyniki wyszukiwania Google Ads, jest możliwość natychmiastowego znalezienia się na wysokich pozycjach w wyszukiwarce ze swoją witryną. W porównaniu do pozycjonowania strony jest to zwykle szybki sposób, aby zacząć pozyskiwać ruch na naszą witrynę. Targetowanie reklamy sprawia również, że pozyskujemy jedynie tych klientów, którzy są zainteresowani daną kategorią tematyczną i z dużym prawdopodobieństwem zakupią nasz produkt. To z kolei przekłada się na wysoką efektywność wykorzystywania budżetu reklamowego, a także łatwe zarządzanie budżetem.

Reklama na serwisach zewnętrznych partnerów Google

Google oprócz wyników wyszukiwania oferuje również bardzo kompleksowe moduły reklamy na zewnętrznych serwisach partnerów marki. Bardzo często nie możemy zaprezentować naszego produktu lub usługi w formie krótkiego wyniku wyszukiwania. Google rozumiejąc taką sytuację i będąc gigantem na rynku internetowym, stworzył system Google AdSense dla właścicieli witryn. W ten sposób osoby posiadające spełniające wymogi witryny dodają je do systemu, a reklamodawcy będą promować się i wyświetlać reklamę na tych serwisach. Google występuje tu w opcji niejako pośrednika, z jednej strony przyjmują zlecenia na reklamę, a z drugiej weryfikując witryny i wyświetlając reklamy na nich. Na zewnętrznych witrynach partnerów Google możemy wyświetlać banery graficzne, video czy tekstowe o różnych wielkościach i w różnej konfiguracji. Dzięki temu możemy promować produkty graficzne lub zwykłe produkty i usługi w dogodniejszy sposób niż przez płatne wyniki wyszukiwania.

Reklama na YouTube

Ostatnim sposobem reklamowania się w Google jest reklama w serwisie YouTube. Reklama ta ma formę filmiku publikowany przed właściwymi nagraniami na tym serwisie. Jest to druga największa w internecie wyszukiwarka informacji i największa wyszukiwarka plików wideo. Daje więc również bardzo szeroki dostęp do użytkowników, podobnie co wyszukiwarka tekstowa Google. Sama reklama to kilku lub kilkunasto sekundowe spoty reklamowe, publikowane na filmikach użytkownikom, którzy korzystają z tego serwisu. Nasze spoty reklamowe mogą być wyświetlane przed lub po nagraniu albo w jego trakcie. Mogą być również opcjonalnie pomijane po 5 sekundach lub mogą być wyświetlane z koniecznością obejrzenia ich do końca. Samą reklamę konfiguruję się w podstawowym systemie reklamowym w Google Ads.

Takie promowanie się w internecie ma wiele korzyści. Jest to szczególnie wartościowy sposób. Jeśli chcemy przedstawić nasze produkty w formie wideo i chcemy dotrzeć do osób, które lubią oglądać filmiki - przebywając właśnie na serwisie YouTube. Wyświetlanie nagrań wideo np. na stronach zewnętrznych partnerów Google w banerach reklamowych nie do końca może być trafionym pomysłem, a wiele osób może poczuć się zirytowanymi taką formą reklamy. Oprócz pierwszego plusu, jakim jest pozytywne nastawienie odbiorców do materiału wideo, jest możliwość szerokiego targetowania reklamy i wyświetlania jej dużej liczbie użytkowników, nawet gdy chcemy dotrzeć do bardzo wąskiej grupy odbiorców. Serwis YouTube tak jak wyszukiwarka Google posiada praktycznie nieograniczone możliwości w tym aspekcie. Dzięki formie video możemy zaprezentować nasz produkt w odpowiedni sposób, jeśli jest to produkt funkcjonalny i wymaga praktycznego przedstawienia.

strzałka wskazująca powrót do blogapowrót do bloga